INFORMACJA
dla Klientów Banku Spółdzielczego w Sławnie
Składanie reklamacji dotyczących funkcjonowania Banku
Jakie dokumenty należy złożyć
Pisemną reklamację ze wskazaniem, czy pismo stanowi wniosek czy skargę.
Skarga
- Przedmiotem skargi składanej przez klientów Banku mogą być w szczególności zastrzeżenia: dotyczące działalności Banku lub świadczonych przez Bank usług, naruszenie interesów klientów, zaniedbania, niezgodności z prawem lub nienależyte wykonywanie obowiązków przez pracowników Banku lub Zarząd.
- Skargi należy kierować do Zarządu, przy czym skarga dotycząca działalności Zarządu, kierowana jest w dalszej kolejności do Rady Nadzorczej, celem jej rozpoznania.
Wniosek
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy dotyczące ulepszenia organizacji pracy Banku, wzmocnienia przestrzegania prawa przez organy i pracowników Banku oraz sprawy mające na celu zapobieganie nadużyciom, ochronę własności i lepsze zaspokajanie potrzeb klientów Banku.
- Wnioski należy składać do Zarządu.
Zgłaszanie i rozpatrywanie reklamacji
- Reklamacje wnoszone są pisemnie:
– za pośrednictwem poczty na adres: Bank Spółdzielczy w Sławnie , ul. Kopernika 5, 76-100 Sławno
– za pomocą faksu na nr fax: 59-810-67-73
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bsslawno@zuisztumserwer.home.pl
– osobiście w Centrali lub każdej jednostce organizacyjnej Banku zajmującej się obsługą klienta (Oddziały, Filia Banku Spółdzielczego w Sławnie),
– przez pełnomocnika
- Pracownik przyjmujący zgłoszenie potwierdza złożenie reklamacji, odciskając pieczęć Banku i podając datę jej wpływu.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie pisemnej i kierowana jest na adres wskazany w reklamacji.
- Reklamacje nie zawierające imienia i nazwiska lub nazwy oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania, chyba że treść reklamacji zawiera dane umożliwiające weryfikację zgłaszającego, a wynik rozpatrzenia danej reklamacji może służyć interesom Banku. W takiej sytuacji odpowiedź na reklamację kierowana jest na znany Bankowi adres zamieszkania lub adres korespondencyjny klienta.
- Jeżeli z treści reklamacji nie można należycie ustalić ich przedmiotu, Bank wzywa wnoszącego reklamację do złożenia, w terminie 5 dni od dnia otrzymania przez niego wezwania, do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
Terminy rozpatrywania reklamacji
- Reklamacje składane w Banku winny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania, za wyjątkiem skarg na działalność Zarządu, które są rozpatrywane na najbliższym od daty zgłoszenia posiedzeniu Rady Nadzorczej.
- Rozpatrzenie reklamacji wymagających postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni.
- W razie nierozpatrzenia reklamacji we właściwym terminie Bank informuje podmiot, który złożył reklamację o przyczynie zwłoki, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz nowy termin rozpatrzenia reklamacji, który nie powinien jednak być dłuższy nić 90 dni od dnia otrzymania reklamacji.
Informacje dodatkowe
- Bank podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
- Konsument może zwrócić się o pomoc do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta, a także skierować sprawę do polubownego rozwiązania w ramach Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich (Klienci Indywidulani) lub Sądu Polubownego przy KNF [1]
- Klient może odwołać się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację do sądu powszechnego.