Od 14 września 2019 roku zmieniają się zasady korzystania z bankowości elektronicznej oraz kart płatniczych.
To efekt unijnej dyrektywy PSD2, której wejście w życie spowoduje, że powierzone nam pieniądze jak i realizowane przez Klientów transakcje będą bezpieczniejsze.
W związku z tym:
⇒ zmieni się sposób logowania do bankowości elektronicznej
⇒ konieczne będzie potwierdzanie kodem PIN niektórych transakcji zbliżeniowych (do 50zł)
Czym jest PSD2?
Komisja Europejska wprowadziła dyrektywę w sprawie usług płatniczych (PSD2), aby zwiększyć bezpieczeństwo płatności oraz pobudzić innowacyjność i konkurencyjność. Dyrektywa PSD2 będzie miała znaczący wpływ zwłaszcza w transakcje w handlu elektronicznym, spowoduje konieczność wdrożenia „silnego uwierzytelniania”. Postanowienia dotyczące silnego uwierzytelniania zawarte w dyrektywie PSD2 wchodzą w życie z dniem 14.09.2019r. i będą obowiązywać w całej Europie.
Od 14 września 2019 roku zmieniamy:
-
sposób logowania do bankowości elektronicznej – wprowadzamy silne uwierzytelnianie – będziemy wymagać kodu uwierzytelnienia (ustawionego przez Klienta) i hasła SMS, bądź autoryzacji mobilnej lub kodu z aplikacji nPodpis lub e-token wydawany po 14.09.2019r. (Bankowość Internetowa dla Firm),
-
skracamy czas trwania sesji w przypadku braku wykonywanych czynności,
-
udostępniamy aplikację mobilną do bankowości internetowej NASZ BANK.
Na czym polegają zmiany?
-
co najmniej raz na 90 dni poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego hasła SMS wraz kodem uwierzytelnienia lub kodu z aplikacji nPodpis (Bankowość Internetowa dla Firm);
-
jeśli po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej przez 5 minut nie wykonasz żadnej czynności, przerwiemy Twoją sesję i wylogujemy Cię automatycznie; aby dalej korzystać z bankowości internetowej wymagane będzie ponowne logowanie;
-
udostępniamy aplikację mobilną NASZ BANK do obsługi bankowości internetowej (nie dotyczy Bankowości Internetowej dla Firm); będzie ona mogła być również wykorzystywana jako metoda autoryzacji przy logowaniu i potwierdzaniu operacji (o szczegółach poinformujemy odrębną wiadomością).
Szczegóły dotyczące zmian w logowaniu i autoryzacji:
Bankowość Internetowa
Bankowość Internetowa dla Firm
W przypadku problemów z zalogowaniem się do bankowości internetowej po 14 września 2019 r. prosimy o kontakt z Placówką Banku.